Okulumuz; şık bir ofiste, güvenilir bir çalışma ortamında, prezentabl bir görünüşe sahip olarak kurum, kuruluş ve işletmelerin yönetim kadrolarında görev alacak personellerin eğitim hayatlarında önemli bir noktayı ifade etmektedir.
Mezunlarımız işletmelerin kendilerine sundukları gerekli teknolojiye ve donanıma sahip bürolarda çalışma hayatlarını sürdürmektedirler. Okulumuzda almış oldukları mesleki eğitim ile iş hayatına hazırlandıkları gibi iş hayatında da yükselmelerine yardım edecek yüksek öğrenim basamakları için de akademik olarak gerekli desteği tecrübeli eğitim kadromuz tarafından edinmektedirler.
BÜRO YÖNETİMİ
Veri oluşturmak, elde edilen verileri analiz etmek, örgütsel amaçları belirlemek, bu amaçlara ulaşmak adına planlama yapmak, organizasyon ve haberleşmeyi sağlamak, örgütün çıkarlarını korumak ile ilgili bilgiler ve işlemleri gerektiren bir fonksiyondur.
Büro Yönetimi alan mezunları, işletmelerin yönetim kadrolarında istihdam edilmekte olup üst düzey yönetim kadrolarına yükselebilecekleri kariyer basamaklarına sahiptirler.
Hukuk Sekreterliği
Hukuk sekreteri; avukatlık büroları, barolar, adliye teşkilatı ve hukuk müşavirlikleri gibi birtakım kurum ve kuruluşlarda adli yazışmaları gerçekleştiren, dosya ve arşiv işlerini yürüten, Adli işlere özgü mahkeme celbi, savunma dilekçesi gibi özelliği olan yazışmaları düzenleyen kişilere verilen mesleki unvandır. Yöneticinin günlük işlerini organize eder ve büro yönetiminden sorumludur.
Hukuk bilgilerini geliştirmek için ilgili yayınları ve yürürlüğe giren kanunları izlemeleri gerekir. Güvenilir kişilik özelliğine sahip olmak, sır tutmak, dedikodudan kaçınmak ve soğukkanlı olmak hukuk sekreterlerinin ortak özelliklerindendir.
Yönetici Sekreterliği
Yönetici sekreterler, üst düzey kararların verildiği ve izlenecek politikaların belirlendiği ortamda görev yapan, bir kurum ya da işletmenin en üst düzey yöneticisinin sekreteridir. Çeşitli kanallardan gelen bilgi, veri ve raporları inceleyen, işleyen, derleyen kişidir. Yöneticilerin diğer kurumların yöneticileriyle kuruluşun diğer çalışanlarıyla bağlantısını kurmak durumundadır. Yönetici sekreterler, karar verebilme yeteneğine sahip olabilmeleridir. Eğitim ve çalışma hayatında elde ettikleri bilgi birikimi ve yönetim deneyim ile birlikte yönetici asistanları, işletmelerin yöneticiliğine kadar yükselebilecekleri kariyer basamaklarına sahiptir.
Ticaret Sekreterliği
Ticari sekreterler, ticari işletmelerin çalışmalarında, yönetimin ve yöneticilerin yazışma, iletişim ve diğer sekreterlik hizmetlerini yürütmekle görevli büro elemanlarıdır. İşletmelerin müşterileri ile birebir iletişim halinde olup yapılan ticari anlaşmalarda son derece etkilidir.
MEZUNİYET SONRASI İŞ İMKÂNLARI
Özel Sektör Bakımında İş İmkanları: Bir işletmenin hangi sektörde (lojistik, sağlık, eğitim, otomotiv, gıda vb.) faaliyet gösterdiğine bakılmaksızın tüm işletmelerin ofis ortamında yürütülecek faaliyetlerinin varlığı tartışmasızdır. Aynı zamanda bir işletmede bulunan tüm bölümlerde (Satış Departmanı, Satın Alma Departmanı, İnsan Kaynakları Departmanı vb.) Büro Yönetimi personeline ihtiyaç vardır.
Kamu Sektörü Bakımında İş İmkanları:
Kamu sektöründe faaliyet gösteren tüm kurumların işlemleri ofis ortamında yürütülmektedir. Okullardan hastanelere, vergi dairelerinden bankalara ve hatta bakanlıklara kadar büro yönetimi personelinin çalışma imkanı bulacağı alanlar, tüm kamu sektöründeki tüm kurumlardır.
Hem kamu sektöründe, hem de özel sektörde idari işlemlerin ve yönetim faaliyetlerinin sürekliliği ve her koşulda devamlılığı kaçınılmazdır. Bu faaliyetleri yürütecek, organize edecek büro yönetimi personelinin varlığı, kurumlar açısından günümüzde ve gelecekte her daim önemi koruyacaktır.
İŞ HAYATINDA MEZUNLARIMIZ
Özel Gemlik Koleji Kurucusu; Emir Furkay CEYLAN
Aka Otomotiv - Muhasebe Sorumlusu; Özge KARCI
Borusan Lojistik - Kara Nakliye Memuru; İlayda CIVA
Baktat Gıda - Yönetici Asistanı; Vildan ERTAŞ
Bor Gümrük - Gümrük Memuru; Mithat PEHLİVAN
Yükseköğretime yerleştirme oranları
2015 yılı Yükseköğretime yerleştirme oranı % 73
2016 yılı Yükseköğretime yerleştirme oranı % 82
2017 yılı Yükseköğretime yerleştirme oranı % 30
2018 yılı Yükseköğretime yerleştirme oranı % 50
2019 yılı Yükseköğretime yerleştirme oranı % 43
2020-2021 eğitim öğretim yılında Büro Yönetimi Alanında tüm sınıf seviyelerinde okutulacak dersler aşağıdaki tabloda belirlenmiştir.