ATATEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜKEMMELLİK / SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇALIŞMALARI
MART-2021
Değerli Paydaşlarımız, Hedef Ortaklarımız,
Bir sanayi ve otomotiv kenti olma yolunda hızla mesafe kaydeden Gemlik'te, her alanda olduğu gibi mesleki eğitimde de çağımızın değişim sürecine ayak uydurabilen kurumlardan biri olan okulumuzda, üretim ve hizmet sektörünün ihtiyaç duyduğu ticari meziyetlere sahip ve donanımlı teknik elemanları yetiştiriyoruz.
Bu amaç ve hedefe hizmet amacıyla belirlediğimiz vizyonumuzdan sapmamak için sektörle sürekli ve aralıksız temasımızı korumakta ve geliştirmekte ısrarcıyız. Bu bağlamda yüklendiğimiz misyonun kentimizin eğitim argümanlarında ki önemini ve yerini biliyoruz.
Dünyanın hızla dalgalanan küresel koşullarında olduğu gibi, sektörün taleplerindeki değişimlere de uyum sağlamak için sürekli iyileştirmeye açık, yenilenebilir ve geçmişten süregelen özgün modellerimizle mesleki ve teknik eğitimde kalıcı olmak niyetindeyiz.
Vizyonumuzda şekillendirdiğimiz ''Mesleki ve Akademik Eğitim'' modeline ulaşmak için belirlediğimiz hedeflere; Ulusal ekonomi ve milli değerlere katkı sağlayacak, sektörün ihtiyacı olan mesleki ve akademik yetkinliklere sahip ve çevreye duyarlı yetiştirdiğimiz gençlerle birlikte yürümeyi düstur edindik. Eğitim kademelerimize aldığımız değerli gençlerimizi bir dünya vatandaşı olarak yetiştirirken, sürdürülebilirliği hedef alan dijital becerilerle donatıp, aynı zamanda yabancı dil yeterliliği ile ticari dünyada aranan kalifiye teknik elemanlar olarak ülkemizin üretim gücüne katacağız.
ATATEPE MTAL olarak , öğrenci merkezli ve yenilikçi eğitim anlayışı, teknolojik alt yapısı, modern laboratuvar ve derslikleriyle geliştirilmiş eğitim ortamları, üretim proseslerinde hızla yer alan robotik teknolojiyi eğitim süreçlerinde önde tutan bir okul olmanın yanı sıra, çevreye ve insana önem veren, değerlerine sahip çıkan vizyon sahibi gençlerle var olmayı ilke edinmiş bulunmaktayız.
1984 yılında çıktığımız bu kutlu yolda köklü geçmişimizden aldığımız güç ile sürdürülebilir ve yenilikçi temelli eğitim modelimizin bizlere verdiği güven inancımızı ve gücümüzü tükenmez kılmaktadır. Bu inanç ve güven ile mesleki ve teknik eğitimde önde gelen bir kurum ve örnek bir rol model olmak yolunda emin adımlarla yürüyoruz.
Yürüdüğümüz bu yolda katkı ve ortaklığına ihtiyaç duyduğumuz tüm paydaşlarımız, hedef ortaklarımız, velilerimiz ve gençlerimizle yan yana olacağız.
Sürdürülebilir ve yenilikçi değer yaratma süreçlerimizdeki tüm faaliyetlerimizi planlarken sektörün ihtiyaçlarını göz önünde bulunduruyor , BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları içerisindeki 7 maddeyi sahip olduğumuz yetkinliklerimiz çerçevesinde önceliklendiriyoruz.
Eğitim kurumumuzun yenilikçi ve sürdürülebilir faaliyetlerinin haritası olarak şekillendirdiğimiz amaçlarımız ile sahip olduğumuz değerlerimizi öne çıkaran hedeflerimizi yansıtan raporumuzu siz kıymetli paydaşlarımıza sunmaktan dolayı mutlu ve gururluyuz.
Bu raporda sizlere sunduğumuz çalışmalarımıza azami katkı sağlayan başta eğitim çalışanlarımız olmak üzere tüm paydaşlarımıza, hedef ortaklarımıza, gençlerimize teşekkürlerimi sunuyorum.
|
Serkan DEMİRKOL
Okul Müdürü
ATATEPE MTAL DE MÜKEMMMELLİK /SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK SÜRECİ
ATATEPE MTAL, «Mükemmellik/Sürdürülebilirlik» anlayışını 2021 yılında Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi tarafından yürütülmesine başlanılan «Bursa Sürekli İyileştirme Modeli (Busim)»sürecine dahil olmak suretiyle paydaşlarına duyurmuştur.
Bursa Sürekli İyileştirme Modeli süreci, bizlere sahibi olduğumuz ilke ve «Yenilenebilir Eğitim» anlayışımızı geliştirme fırsatı verirken, yönetim sistemimizin ve stratejilerimizin yapılandırılmasında bizlere rol model olacaktır.
Misyonumuza uygun olarak «Mesleki ve akademik yetkinliklere sahip, çevreye duyarlı, yabancı dil yeterliliği olan, sürdürülebilirliği hedef alan dijital becerilerle donatılmış dünya vatandaşları yetiştirmek» hedefimize ulaşmak, başarılı uygulamalarımızı ekosistemimiz ile senkronize ederek, okulumuzun ulusal ve uluslararası alanlarda daha etkin ve saygın konuma gelmesi adına, tüm çalışmalarımızı kalite sürecine dahil etmek, ekip ruhu ile birlikte hareket etme sorumluluğu ve motivasyonunu tüm birimlerimiz ile yüklenmiş bulunmaktayız.
ATATEPE MTAL'de, amacımız doğrultusunda, stratejik ve operasyonel tüm planlama ve yaklaşımlarımızda BM tarafından yayınlanan Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları'nı benimseriz.
Kuruluşumuzdan bu yana, sürdürülebilir değer yaratma adına yürüttüğümüz çalışmalarda yaptığımız analizlerde BMSKA'nın 7 maddesi üzerinde yoğunlaştığımız tespit edilmiştir.
Bu kapsamda önceliklendirdiğimiz 7 madde aşağıda sıralanmış ve bunlara ilişkin faaliyetler raporumuzda paylaşılmıştır
.
BM TARAFINDAN YAYINLANAN SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI
1- YOKSULLUĞA SON
Yoksulluğun her biçiminin ortadan kaldırılması günümüzde insanlığın karşı karşıya olduğu en büyük sorun olmaya devam ediyor. Aşırı yoksulluk içinde yaşayan insanların sayısı 1990 ile 2015 arasında 1,9 milyardan 836 milyona düşmek suretiyle, yarıdan fazla azalmış olsa da, hala çok sayıda insan en temel insani gereksinimlerini karşılama savaşı vermektedir.
Günümüzde dünya genelinde 800 milyondan fazla insan günde 1,25 ABD dolarından daha az gelirle geçinmeye çalışıyor; birçoğunun yeterli gıda, temiz içme suyu ve sıhhi koşullara erişimi bulunmuyor. Çin ve Hindistan gibi ülkelerdeki hızlı ekonomik büyüme, milyonlarca insanı yoksulluktan kurtarmıştır, ancak ilerleme dengesiz olmuştur. Kadınların yoksulluk içinde olması; ücretli işler, eğitim ve mülkiyete erişim eşitsizliği nedeniyle, erkeklere göre daha olasıdır.
Öte yandan, aşırı yoksulluk içinde olanların %80'inin yaşadığı Güney Asya ve Sahraaltı Afrika gibi diğer bölgelerde de ilerleme sınırlı olmuştur. İklim değişikliği, çatışmalar ve gıda güvensizliğinin getirdiği yeni tehditler, insanları yoksulluktan kurtarmamız için çok daha fazla çalışmamız gerektiğine işaret ediyor.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları, başlamış olduğumuz şeyi bitirme ve yoksulluğun her biçimi ve boyutunu ortadan kaldırma yönünde oldukça cesur bir taahhüttür. En korunmasız durumda olanların hedeflenmesi, temel kaynaklar ve hizmetlere erişimin artırılması ve çatışmalar ile iklim temelli afetlerden etkilenen toplumların desteklenmesini içerir.
3-SAĞLIK VE KALİTELİ YAŞAM
Çocuk ölüm oranlarının azaltılması, anne sağlığının iyileştirilmesi, HIV/AIDS, sıtma ve diğer hastalıklar ile mücadelede büyük aşama kaydetmiş durumdayız. 1990 yılından bu yana, önlenebilir çocuk ölümlerinde dünya genelinde %50'yi aşan azalma olmuştur. Anne ölümleri de dünya genelinde %45 azalmıştır. 2000 ile 2013 arasında HIV/AIDS bulaşma oranı %30 azalmış, 6,2 milyonu aşkın insan sıtmadan kurtarılmıştır.
Bu inanılmaz ilerlemeye rağmen, her yıl 6 milyondan fazla çocuk, beşinci yaş günlerini göremeden ölüyor. Her gün 16 bin çocuk ise, kızamık ve verem gibi önlenebilir hastalıklardan ölüyor. Her gün yüzlerce kadın, hamilelik veya doğumla bağlantılı komplikasyonlar nedeniyle yaşamını yitiriyor. Kırsal kesimlerde, doğumların yalnız %56'sına vasıflı profesyoneller hizmet veriyor. AIDS günümüzde, halen ağır HIV salgını pençesinde kıvranan Sahraaltı Afrika'da ergen yaştakilerin bir numaralı ölüm nedenidir.
Bu ölümler; önleme ve tedavi, eğitim, aşı kampanyaları, cinsel ve üreme sağlığı hizmetleri vasıtasıyla önlenebilir. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları; AIDS, verem, sıtma ve diğer bulaşıcı hastalık salgınlarını 2030 yılına kadar ortadan kaldırmaya yönelik cesur bir taahhüttür. Amaç, herkesin genel sağlık hizmeti, güvenli ve erişilebilir ilaç ve aşıya kavuşmasını sağlamaktır. Aşı araştırma ve geliştirmelerinin desteklenmesi, bu sürecin vazgeçilmez bir parçasıdır.
4-NİTELİKLİ EĞİTİM
2000 yılından bu yana, herkes için ilköğretim hedefinin başarılması yönünde büyük ilerleme kaydedilmiştir. Kalkınmakta olan bölgelerde toplam okullaşma oranı 2015 yılında %95'e ulaşmış; dünya genelinde de okula gitmeyen çocuk oranı yarı yarıya azalmıştır. Ayrıca, okuryazarlık oranlarında da büyük artış olmuş; okula giden kız çocuklarının sayısı en yüksek düzeye çıkmıştır. Bunların tümü çok önemli başarılardır.
Gelişmekte olan bazı bölgelerde ise, ağır yoksulluk, silahlı çatışmalar ve diğer acil krizler nedeniyle, ilerleme kaydetmek oldukça zor olmuştur. Batı ve Kuzey Afrika'da silahlı çatışmaların devam etmesi, okula giden çocuk sayısında azalmaya yol açmıştır. Bu kaygı verici bir trenddir. Okullaşma oranları bakımından, Sahraaltı Afrika 1990'da %52 düzeyinden 2012'de %78 düzeyine çıkarak, tüm gelişmekte olan bölgeler arasında en yüksek ilerlemeyi kaydetmiş olmakla birlikte, hala büyük eşitsizlikler vardır. En yoksul ailelerin çocuklarının okulu bırakma olasılığı, en varlıklı olanların çocuklarına göre dört misli daha yüksektir. Kırsal ve kentsel kesimler arasındaki eşitsizlikler de yüksek olmaya devam ediyor.
Herkes için kapsayıcı ve nitelikli eğitimin başarılması, eğitimin sürdürülebilir kalkınma için en güçlü ve denenmiş araçlardan biri olduğuna dair inancı yeniden vurguluyor. Bu hedef, 2030 yılına kadar tüm kız ve erkek çocuklarının ücretsiz ilköğretim ve ortaöğretimi tamamlamasını sağlayacaktır. Ayrıca, uygun maliyetli mesleki eğitime eşit erişim sağlamayı, toplumsal cinsiyet ve varlık eşitsizliklerini ortadan kaldırmayı, nitelikli yükseköğretime herkesin erişmesini sağlamayı da hedefliyor.
5-ROPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
Kadınlar ve kız çocuklarına karşı her türlü ayrımcılığın ortadan kaldırılması yalnız temel insan hakkı değildir, aynı zamanda sürdürülebilir kalkınmayı hızlandırmak için kritik önem taşır. Kadınlar ve kız çocuklarının güçlendirilmesinin çarpan etkisi yarattığı ve ekonomik büyümeyi ve her alanda gelişmeyi hızlandırdığı defalarca kanıtlanmıştır.
UNDP olarak, 2000 yılından bu yana, diğer BM ortaklarımız ve uluslararası toplum ile birlikte, toplumsal cinsiyet eşitliğini, çalışmalarımızın merkezine almış durumdayız. Günümüzde, 15 yıl öncesine göre daha çok sayıda kız çocuğu okula gidiyor; bölgelerin çoğunda ilköğretimde cinsiyet eşitliği sağlanmış durumdadır. Kadınlar artık, tarım dışında ücretli işgücünün %41'ini oluşturuyor; bu oran 1990 yılında %35 idi.
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, bu başarıların üzerine inşa ederek, kadınlar ve kız çocuklarına karşı ayrımcılığı her yerde ortadan kaldırmayı hedefliyor. Bazı bölgelerde işgücü piyasasında hala büyük eşitsizlikler var, kadınlar hala işe eşit erişime sahip değiller. Cinsel şiddet ve istismar, ücretsiz bakım ve ev işlerinin eşitsiz bölüşümü ve kamu görevlerinde ayrımcılık hala büyük engel teşkil ediyor.
Bu hedefin gerçekleştirilmesi için, kadınların arazi ve mülk gibi ekonomik kaynaklar üzerinde eşit haklara sahip olmasını sağlamak hayati önem taşıyan bir hedeftir. Aynı şekilde, cinsel ve üreme sağlığına herkesin erişmesini sağlamak da hayati önem taşıyor. Günümüzde kamu görevindeki kadın sayısı her zamankinden daha yüksek; ancak kadın liderlerin teşvik edilmesi, toplumsal cinsiyet eşitliğini daha ileriye götürecek politikalar ve mevzuatın güçlendirilmesine katkı sağlayacak.
7- ERİŞİLEBİLİR VE TEMİZ ENERJİ
1990 ile 2010 arasında, elektriğe erişimi olan insan sayısı 1,7 milyar daha artmıştır. Dünyanın nüfusu arttıkça, ucuz enerjiye talep de artacaktır. Fosil yakıtlara dayanan küresel ekonomi ve sera gazı emisyonlarının artması, iklim sistemimizde çok büyük değişiklikler yaratıyor. Bu değişiklikler de tüm kıtaları etkiliyor.
Temiz enerjinin teşvik edilmesi, 2011 yılı itibarıyla küresel enerjinin %20'den fazlasının yenilenebilir kaynaklardan üretilmesini sağlamıştır. Yine de, her beş insandan birinin elektriğe erişimi yok; ve talep artmaya devam ettikçe, dünya genelinde yenilenebilir enerji üretiminde büyük bir artış gerekecek.
2030 yılına kadar erişilebilir enerjiye herkesin kavuşmasını sağlamak için güneş, rüzgar ve termal gibi temiz enerji kaynaklarına yatırım yapmak gerekiyor. Daha geniş bir teknoloji yelpazesi için maliyet-etkin standartların benimsenmesi de, binalar ve sanayide elektrik tüketimini dünya genelinde %14 oranında azaltabilir. Gelişmekte olan ülkelerin tümünde temiz enerji sağlayacak altyapının genişletilmesi ve teknolojinin yükseltilmesi, hem büyümeyi teşvik edebilecek hem de çevreye katkıda bulunabilecek kritik önem taşıyan bir hedeftir.
9- SANAYİ,YENİLİKÇİLİK VE ALTYAPI
Altyapı yatırımı ve yenilik, ekonomik büyüme ve kalkınmanın kritik itici güçleridir. Dünya nüfusunun yarıdan fazlası kentlerde yaşadığından, toplu taşımacılık ve yenilenebilir enerji her zamankinden daha çok önem kazanmıştır. Aynı şekilde, yeni endüstriler ve bilgi ve iletişim teknolojilerinin büyümesi de önemlidir.
Teknolojik ilerleme, yeni iş imkanları yaratma ve enerji verimliliğini artırma gibi ekonomik ve çevresel sorunlara kalıcı çözümler bulmanın anahtarıdır. Sürdürülebilir endüstrilerin desteklenmesi ve bilimsel araştırma ve yeniliğe yatırım yapılması, sürdürülebilir kalkınmayı mümkün kılan önemli yollardır.
Dünyada İnternet erişimine sahip olmayan 4 milyardan fazla insan vardır; ayrıca bunların %90'ı gelişmekte olan ülkelerdedir. Bilgi ve birikime eşit erişimi sağlamanın yanı sıra yenilik ve girişimciliği geliştirme açısından, dijital eşitsizliği gidermek kritik önem taşıyor.
15-KARASAL YAŞAM
İnsan yaşamı gıda ve geçim kaynakları bakımından okyanuslara olduğu kadar karaya da bağımlıdır. Bitkiler, insanların besin kaynaklarının %80'ini sağlar, önemli bir ekonomik kaynak ve kalkınma vasıtası olarak tarıma dayanırız. Ormanlar, Yerküre'nin yüzeyinin %30'nu kaplıyor; milyonlarca tür için hayati önem taşıyan yaşam alanları ve önemli temiz hava ve su kaynakları sağlıyor; ve aynı zamanda iklim değişikliği ile mücadele açısından kritik önem taşıyor.
Günümüzde, bugüne kadar eşine benzerine rastlanmamış ölçekte toprak bozulmasına tanık oluyoruz; ekilebilir arazilerin kaybı, tarihsel oranların 30 ila 35 misline ulaşmıştır. Kuraklık ve çölleşme de her yıl artıyor, dünya genelinde 12 milyon hektarın kaybına yol açıyor ve yoksul toplumları etkiliyor. Bilinen 8.300 hayvan ırkının %8'inin soyu tükenmiş, %22'si ise soyunun tükenmesi tehlikesiyle karşı karşıyadır.
Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri, 2020 yılına kadar ormanlar, sulak alanlar, kurak alanlar ve dağlar gibi karasal eko-sistemleri korumayı ve eski haline getirmeyi hedefliyor. Ormansızlaşmanın durdurulması da, iklim değişikliğinin etkilerinin azaltılması açısından hayati önem taşıyor. Ortak mirasımızın bir parçası olan doğal yaşam alanları ve biyo-çeşitliliğin kaybını azaltmak için hemen eyleme geçilmelidir.
- Çarpık kentleşmenin ve kaçak yapılaşmanın önüne geçmek.
- Daha fazla ağaç dikip yeşil alanları korumak.
- Halkı çevreye duyarlı olma konusunda bilgilendirmek.
- Küresel ısınmaya ve iklim değişikliklerine yol açan faktörleri en aza indirmek
ATATEPE MTAL'DE YILLAR İÇİNDE
YAPILMIŞ OLAN VE MEVCUT ÇALIŞMALAR
1 - YOKSULLUĞA SON
- Aile ve Öğrenci Yardımları
- § Tespit edilen ailelere kira, yakıt, gıda yardımı
- § Öğrencilere kıyafet yardımı
- § Öğrencilere öğle yemeği yardımı
- § Sosyal yardımlaşma ve dayanışma ekibi tarafından öğretmenlerce toplanan nakdi yardımlar
- Mezunlarımızın takibi ve istihdamı
3 - SAĞLIK VE KALİTELİ YAŞAM
- Revir hizmetleri
- Salgın yönetimi
- § Ateş ölçümü
- § Vaka ve aşı takibi
- § Burbis veri girişleri
- § Havalandırma
- § Maske dağıtımı
- § Hijyen ve dezenfektasyon
- § Oturma planları ve işaretlemeler
- Beslenme dostu okul projesi
- Diş sağlığı bilgilendirme eğitimleri
- Sportif faaliyetler
- § Futbol, Voleybol, Masa Tenisi. Basketbol, Atletizm Turnuvaları
- § Bireysel spor dallarındaki aktiviteler
- § Doğa yürüyüşleri ve doğa gezileri
- Diyabet taraması ve eğitimleri
- Bireysel hijyen takibi ve eğitimleri
- Satranç eğitimi ve turnuvaları
- Okul içerisinde düzenlenen yaşam alanları
- § Satranç alanı düzenlenmesi
- § Ziyaretçi bekleme alanı düzenlenmesi
- § Bahçe oturma alanları düzenlenmesi
- § 2.Voleybol sahası düzenlenmesi
4 - NİTELİKLİ EĞİTİM
- Rehberlik çalışmaları:
- Başarıyı artırma
- Verimli ders çalışma ve motivasyon
- Gelişim dönemi özellikleri (Ergenlik)
- Sınıf yönetimi (Öğretmen)
- İhmal ve istismardan korunma (Öğretmen)
- Sınav kaygısı ile mücadele
- Aile içi iletişim eğitimleri
- Anne Baba tutumları (Veli)
- Bağımlılıkla mücadele eğitimleri
- Üst eğitim kurumları tanıtımı
- Hedef belirleme YKS Üniversite tanıtımı
- 8.sınıf öğrencilerine okul ve alan tanıtımı
- 9.sınıf öğrencilerine alan tanıtımı
- Atatepe Akademi Çalışmaları:
- Seviye tespit sınavları
- Deneme sınavları
- Öğrencilerle birebir çözümlemeler
- Yetiştirme kursları
- Üniversite gezileri
- Üniversite tanıtım fuarlarına katılım
- Tercih rehberliği çalışmaları
- Farkındalık Eğitimlerimiz
- Okulumuzda her yıl 9 ve 10.sınıflara iş güvenliği eğitimi verilerek belgelendirilmesi
- Beslenme dostu projesi ve eğitimleri
- Trafikte farkındalık eğitimi
- Afet Eğitimleri
- Yeşilay ve zararlı alışkanlıklarla mücadele eğitimleri
- Okulum Temiz Projesi Temiz Sınıf Yarışması
- Uludağ Üniversitesi Asım Kocabıyık Meslek Yüksek Okulu ile işbirliği çalışmaları
- Değerler Eğitimi Çalışmaları
- § Küfür ve argo ile mücadele semineri
- § Fotoğraf yarışmaları
- Dezavantajlı bireylerle ilgili çalışmalar
- Destek eğitim odası
- Özel eğitim sınıfı (Hafif otizm)
- Yabancı dil eğitim çalışmaları
- § Yabancı dil zümresi tarafından özel dil eğitim kurumları ile protokol yapılmak suretiyle dil eğitiminde başarıyı artırma çalışmaları
- § Amerikan kültür yabancı dil kursu ile çalışmalarımız
- § DynEd çalışmaları ve DynEd laboratuvarı tesisi
- Yenilikçi, yaratıcı düşünme, proje ve tasarım çalışmaları
- e-twining çalışmalarımız
- Avrupa birliği projelerimiz
- Muhasebe ve finansman alanı dış ticaret dalı açılması
- Görsel sanatlar atölyesi çalışmaları
- Yenilikçi, yaratıcı düşünme, proje ve tasarım çalışmaları
ü Ebru sanatı çalışmaları
ü Okulumuzu ve çevresini güzelleştirme çalışmaları
ü 10Kasım anma etkinliği materyal yapımı
ü Şehitler günü etkinliği materyal yapımı
- 1000 okul proje faaliyetleri
ü Meslek Liseliler Ailelerle Buluşuyor etkinlikleri
ü 1000 melek lisesi sanatsal etkinliklerde buluşuyor
ü Ata mahallesi rekreasyon projesi
ü Gençlik duvarı projesi (Cihatlı Özel Eğitim Uygulama Okulu)
ü Kariyer günleri etkinlikleri
5 - TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
- Borçelik Sanayi İşbirliği Protokolü
- Kız öğrencilere yönelik koçluk eğitimi
- Sakın Kızlar, Sakin Kızlar Projesi
- Aile içi ve kadına yönelik şiddetle mücadele bilgilendirme eğitimleri (Kades sistemi tanıtımı)
7 - ERİŞİLEBİLİR VE TEMİZ ENERJİ
- Yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması
- Güneş enerjisi ile elektrik üretimi projesi
- Sıfır atık proje eğitimleri ve geri dönüşüm çalışmaları
- § Sıfır atık eğitimleri ve ekiplerinin oluşturulması
- § Okul içi geçici atık toplama alanları oluşturulması
- § Atık kağıt, karton, kitap toplama
- § Atık yağ toplama
- § Atık pil toplama
- Enerji verimliliği çalışmaları
- Reaktif enerji takibi ve kompanzasyon panosu iyileştirmesi
- Su ve elektrik tasarrufu takibi
- Enerji kullanımı ile ilgili eğitimler
9 - SANAYİ,YENİLİKÇİLİK VE ALTYAPI
- Atölye ve teknolojik altyapı çalışmaları
- § Ulaştırma Hizmetleri Alanı Lojistik Atölyesi Tesisi
- § Ulaştırma Hizmetleri Alanı Eğitim Konteyneri Tesisi
- § 3D yazıcı temini üretim ve eğitimleri
- § Robotik kodlama eğitimleri ulusal robot yarışmalarına katılım
- Sanayi işbirliği çalışmaları
- § İşyeri ziyaretleri
- § Mesleki ve Teknik İşbirliği Çalışmaları
- § Ticaret sanayi odası ve esnaf odaları ile işbirliği
ü İlçe Mesleki Eğitim Çalıştayı
ü Muhasebeciler Odası ile işbirliği
- Sınayi mülkiyet çalışmaları
- § Patent ve faydalı model başvuruları
- Döner Sermaye Çalışmaları
- § Bilgisayar üretimi
- § Arduino eğitim seti üretimi
- Teknofest projeleri
- Tübitak projeleri
15- KARASAL YAŞAM
- Okul bahçesi düzenlenmesi ve ekolojik tarım faaliyetleri
- Gemlik Belediyesi hayvan barınağı ziyaretleri
- Okul bahçesi ve çevreye hayvan barınağı yapımı
- Çevre eğitimleri
- Fidan dikimi ve bağış kampanyaları